Thursday, November 25, 2010

9 PETUA DOA MUSTAJAB

~9 PETUA DOA MUSTAJAB~
sabda rasullullah;
1. "Doa antara azan dan iqamat tidak akan ditolak"
2. "ALLAH akan turun ke langit dunia setiap malam iaitu sepertiga malam yang terakhir seraya berfirman,"sesiapa yang berdoa kpd-KU, maka aku akan menerima permintaannya dan sesiapa yg meminta keampunan drp-KU maka AKU akan mengampuninya"
3. Tiga org yg tidak ditolak doanya ialah "pemimpin yg adil, org yg berpuasa ketika dia berbuka dan org yg dianiaya. ALLAH mengangkat doa2 itu ke awan dan pintu2 langit dibuka"
4. "Aku dilarang membaca al-Quran ketika rukuk & sujud. Waktu yg plg dekat antara hamba dan Tuhan-NYA adalah ketika sujud, maka pbykkanlah doa ketika itu"
5. "Jika kamu mendengar ayam jantan berkokok, pohonlah kurnia drp ALLAH krn sesungguhnya binatang itu melihat malaikat. "Jika kamu mdengar keldai memekik, pohonlah plindungan drp ALLAH drp godaan syaitan krn binatang tsebut melihat syaitan".
6. "Sesiapa yg bangun pd mlm hari & bdoa, doanya akan dimakbulkan. "Apabila beliau bwuduk dan mengerjakan solat mlm)solatnya akan diterima ALLAH.
7. "sesiapa yg mbaca surah Yasin pd pmulaan hari maka seala hajatnya akan dipeenuhkan."
8. "Doa seseorg itu akan dikabulkan selagi dia tidak tburu2 menyebabkan dia bkata ,"aku bdoa tetapi tidak dimakbulkan".
9. "Pd hari Jumaat itu ada suatu saat. Apabila seorg muslim dpt menepatinya dlm keadaan bdoa, memohon sesuatu drp ALLAH, pasti dia akan dianugerahkan apa yg dipohonnya itu."

1 comment:

syikinali nownthen said...

mohon copy article ni.. moga Allah rahmati..