Sunday, July 6, 2008

DOA BUAT PARA PELAJAR KESAYANGANKU

Oh TUHANku,
pada setiap masa tatkala aku sedang mengajar
bantulah aku mengingati pelajar-pelajar kesayanganku
kerana semuanya ingin kukenali seumur hidupku.

janganlah KAU izinkan
hari-hari mendatang sebagai laluan
agar aku tidak mengasihi mereka
apatah lagi tidak menyayangi mereka sepanjang hayatku.

bantulah aku mendidik pelajar-pelajar kesayanganku
oh TUHANku
limpahilah hati ini dengan kasih sayang dan perasaan belas kasihan
supaya aku tidak melahirkan insan yang tidak berjiwa insan
bantulah aku meneruskan pendidikan yang berkesan
dengan penuh kebanggaan dan integriti yang tinggi
dan tidak menggunakan ruang kosong sebagai tempat persembunyian

Limpahilah aku dengan kekuatan dan kesabaran yang tinggi
agar hari-hari mendatang dapat kuteruskan dengan tenang
dan penuh kebahagiaan.

No comments: