Monday, December 7, 2009

BERDOALAH SAYANG...

Ya Allah jadikanlah Hati ini sentiasa merindui Mu,memanggil-manggil nama Mu,menyeru-nyeru akan keagungan Mu.
Ya Allah jadikanlah Fikiran ini sentiasa berfikir akan Kebesaran Mu,fikiran yg sentiasa menerima Ilmu-ilmu Mu.
Ya Allah jadikanlah Diri ini sentiasa ingin bersama Mu walau dalam suka dan duka.
Jadikanlah diri ini akan terasa kosong dan hambar bila tidak dapat bersama-sama Mu.

Hati ini,Fikiran ini,Diri ini perlukan Pimpinan Mu,Tunjuk ajar Mu.
Jangan biarkan aku lemah dan layu dengan setiap Hinaan dan setiap Kesakitan.
Hinaan dan kesakitan ini adalah dgn izin Mu,krana tanpa izin Mu,ianya tidak akan berlaku dan ini adalah tanda Kasih sayang Mu,tanda aku dipilih untuk di uji sejauh mana cinta kasih dan sayang ku pada Mu Ya Allah.

Aku sedar betapa Engkau merindui rintihan ku,
merindui titisan airmata ku yg jatuh mengalir
lambang hadiah dari insan yg redha dgn kasihsayang Mu,
redha dgn ujian-ujian dari Mu.

Redha dikala merasa kepayahan,
redha dgn kemiskinan,
redha dgn hinaan dan cacian.
Dgn segala keredhaan ini,
aku sedar terselit kenikmatan yg sukar digambarkan,
terselit ketenangan yg sukar dicari dimana-mana pun jua.

Kenikmatan dan Ketenangan yg ENGKAU limpahkan,
menjadikan rasa takut itu pergi,
menjadikan resah gelisah itu mati dlm Rahmat dan Hidayah Mu.

Aku sudah tidak gentar dgn hinaan dan cacian meskipun airmata ini akan tetap jatuh mengalir,
aku sudah tidak gerun dgn kepayahan,kemiskinan walau aku dicampak jauh disatu sudut tanpa ada sapa yg pedulikan aku.

Kerana airmata yg jatuh mengalir ini adalah hadiah redha buat Mu Ya Allah,
dan jauh disatu sudut tercampak keseorangan dan kesepian,
menjadikan aku lebih akrab dgn Mu Ya Allah,
kerana akrabnya aku dgn Mu,
kenikmatan,ketenangan,kekuatan,keupayaan,petunjuk dan hidayah,
tiada siapa yg berhak memberi,
hanya Engkau Ya Allah Yang Maha Agung dengan sifat-sifat Kemuliaan Mu...SUBHANALLAH.

Maka terimalah aku seada-adanya,
terimalah aku seburuk-buruknya,
terimalah aku sehina-hinanya,
terimalah aku selemah-lemahnya aku.
Kerana ENGKAU Yg Maha Mengasihani...
Tidak pernak Engkau halangi aku
untuk sentiasa bersama-sama Mu...

Terima kasih Ya Allah...Terima kasih
Dari insan yang Daif lagi Naif ini...

Nukilan ku buat Mu Ya Allah...
dan buat Teman-temanku semua...

RUJUKAN: AZLIN


About | Help | Terms | Privacy Policy | Safety Tips | Report Abuse | Adverti

No comments: