Saturday, January 17, 2009

AZAM TAHUN BARU 2009

Begitu pantas masa berlari meninggalkan kita. Sedar tak sedar, kita dah pun menginjak ke tahun 2009 bersamaan dengan 1430H. Lantaran itu, kita tinggalkan tahun 2008 dengan pelbagai kisah suka duka, dan penuh dengan warna-warni kehidupan yang sememangnya memberi kesan di hati. Namun, usahlah takut menghadapi tahun 2009 khususnya kepada para pelajar yang akan menduduki PMR, SPM dan STPM nanti.
Yang patah tetap akan tumbuh, dan yang hilang pasti akan berganti. Jadikanlah suka duka hidup kita sebagai kenangan abadi yang menyeronokkan untuk dikenang dan sebagai sandaran kita menentukan hala tuju hidup kita. Ambil iktibar untuk memulakan tahun baru dengan semangat baru yang lebih kental lagi padu. Hari ini adalah kenyataan bagi meniti masa hadapan yang masih panjang.
Justeru itu, kita perlu merancang strategi dan berusaha membina cita-cita yang didambakan tanpa bertangguh walaupun sesaat. Realisasikan segala azam yang telah dibina sekian lama dengan kesungguhan, berdoa seterusnya bertawakal. Semoga ALLAH mempermudah segala usaha kita. Namun, jika impian tahun 2008 terkandas di pertengahan jalan..janganlah putus asa. Terimalah segala kesulitan sebagai satu cabaran dalam hidup. Buat semua pelajar kesayanganku khususnya kelas 3 Jujur, 3 Ikhlas, 4 Sains 2, dan 5 Sains 1..perjuangan kita belum selesai. Pastikan prestasi subjek Bahasa Melayu kita terus meningkat pada tahun ini. ANDA BOLEH!

No comments: